Sherlock Holmes: Crimes and Punishments recenze

Po L.A. Noire jsem dostal chuť na další detektivku a byl mi doporučen Sherlock. Co tedy tato detektivní hra nabízí?

Celkem 6 případů

Každý případ je jedinečný a originální. Jedná se především o vraždy a loupeže. Vyřešení případů není vůbec těžké a nezabere moc úsilí. Jedná se o zpověď několika postav a hledání důkazů. To by samo o sobě bylo málo, ale líbí se mi chytré mini hry v podobě páčení zámků, zkoumání v laboratoři a hledání v archivu. Každá tato mini hra vždy jedinečná a vztahuje se k případu. Celkově hráč musí řešit dostatek logických hádanek, takže se nudit určitě nebudeš. Hra nabízí i možnost převleků, ale je škoda, že se prakticky dá využít pouze 2x. Jeden případ zabere vyřešit maximálně 2 hodiny, takže se jedná o zábavu na přibližně 12 hodin. Vzhledem k jedinečnosti případů a jejich řešení se mi zdá tato délka v pohodě.

Řešení případu bude na tobě

I přesto, že tě hra vede celou dobu za ručičku, aby ti poskytla všechny důkazy, na konci si z nich musíš vyvodit závěr sám. Respektive hra za tebe vyvodí několik závěrů a ty si musíš mezi nimi vybrat. Většinou je možnost až 4 řešení. Záleží tedy na tobě, jestli uvězníš toho správného člověka, nebo uvězníš nevinného. Následuje i morální rozhodnutí, kdy můžeš viníka předat policii, nebo nepředat a ušetřit ho. Je škoda, že hra nedává větší volnost. Takhle je řešení až na některé mini hry velmi jednoduché, a jediné rozhodnutí hráče čeká na konci případu.

Grafické zpracování

grafika

Grafika je hezká a atmosféra perfektní

Grafika je hezká, ale animace obličejů mi přišli hodně ztuhlé a křečovité. Někdy mi to připomínalo louskáčky. To je škoda, protože dost času člověk stráví vyslýcháním podezřelých a svědků. Celkově hra ovšem zanechá pěkný dojem. S čím jsem se ovšem nemohl velkou chvíli smířit byla postava Sherlocka. Moc se mi nelíbil jeho obličej, přitom na obálce hry vypadá suprově.  Atmosféra Londýna a okolí v 19. století je však provedena perfektně.

sherlock obličej

Přes ksicht Sherlocka jsem se přenesl až ke konci hry

Optimalizace

Zřídka se mi hra na nejvyšší detaily sekala, a to hlavně ve větších prostředích. To je známka špatné optimalizace (grafika rx480). Hra se taky dost dlouho načítá v přechodech mezi lokacemi. Sice jsou načítání vyřešené tak, že Sherlock s Holmesem cestují v drožce, a hráč si může projíždět své zápisky, ale upřednostnil bych radši rychlejší načítání než nějakou posranou drožku (až tak moc ji nemám rád).

loading screen

Loading screen mě lezl dost často na nervy

Závěr

Celkově je Sherlock Holmes: Crimes and Punishments příjemnou detektivní hrou, která kromě mini her a konečného rozhodnutí není příliš náročná na přemýšlení. Jedná se spíš o odpočinkovou hru. Každopádně detektivní příběhy jsou to zajímavé a stojí za to si tuhle hru zahrát.