Recenze: Vražda v orient expresu (film – nové vydání)

Film vražda v orient expresu je natočen podle knihy Aghaty Christie nebo je to přetočený původní film. To sama nevím. Aghata Christie byla jednou z nejúspěšnějších spisovatelek. Psala knihy detektivního žánru a měla je propracované do nejmenších detailů, takže je pro čtenáře většinou velice obtížné určit vraha. Nevím, zdali jste četli knihu, viděli původní film, jen tento film nebo se na něj jen chystáte, ale snad vám můj názor pomůže, nebo se s ním alespoň ztotožníte.

Při jízdě v luxusním vlaku se stanou hned dvě nepříjemné události. První okolnost by nebyla sama tak špatná nebýt té druhé. Je totiž jedna věc na pár dní uvíznout se spolucestujícími v nepříznivých podmínkách chladné zimy a úplně jiná když je někdo z nich nejspíše vrah. Jenže kdo to je? Ne že by bylo málo důkazů ono je jich totiž pro změnu příliš. Kdyby ukazovali pouze k jedné osobě, nebyl by to žádný problém, ovšem důkazy jsou spíše matoucí a je těžké se v nich vyznat. Jediný kdo to být nemohl je výtečný detektiv Hercule Poirot, který trávil ve vlaku svou zaslouženou dovolenou. Místo vysněného odpočinku před ním však stojí těžký úkol. Kdo je vrahem?

Tento film obsahoval vše co měl a i když jsem pár dní předtím viděla film původní spousta pasáží mě překvapilo. Je znát, že film byl pozměněn, ale zachoval si  přitom svou pointu. Příběh byl dle mého názoru zpracován velmi dobře a byl upraven bez výrazné změny významu. Těm kteří viděli původní film jej ale příliš nedoporučuji. Jedna zásadní věc byla dle mého názoru v původní verzi totiž lepší a to (bez urážky k hercům) obsazení. Ne že by herci hráli špatně to ani náhodou! Herecké výkony byly skvělé. ten kdo ovšem viděl původní film je zvyklý na uhlazený vzhled Hercula jeho upravený nagelovaný knírek, sčesaných pár vlasech na hlavě a jemně zaoblené bříško. Prostě jak vystřižený z Aghatiny knihy. Nový Hercule má naopak veliký mohutný knír. Docela hodně vlasů a oproti původnímu poněkud štíhlejší postavu.

To je ovšem vše co můžu filmu vytknout. Vlak je opravdu luxusně vybavený, záběry na přírodu jsou famózní a ostatní herci jsou jako stvořeni pro svou roli.

Závěrečný verdikt:  Film určitě doporučuji i těm kteří viděli původní, pokud si ovšem zvyknou na změnu Herculova vzhledu. Je krásný a nenapadá mě co by se dalo vytknout.

Hodnocení: 8/10