Recenze: Taboo S01E07

Taboo je zde již s předposlední, sedmou epizodou. Kam nás dění napínavého seriálu zavedlo tentokrát?

Upozornění: článek obsahuje spoilery z předchozích epizod

Taboo pokračuje v krasojízdě. Hned zezačátku musím říct, že se vůbec nepolevilo na kvalitě, ba naopak. Zajímavost tohoto seriálu strmě stoupá, ačkoliv už za týden skončí. Možná proto byla sedmá epizoda o něco výživnější, co se týče informací.

Epizoda začíná pohřbem Winter – mladé dívky, jež byla na konci minulé epizody zavražděna, přičemž hlavním podezřelým byl právě James. Ten sám si však není svou vinou úplně jist, neboť při svých rituálech není evidentně sám sebou. Zdali je viníkem či ne zodpoví již tato epizoda. Zobrazit spoiler Již od začátku je však nasazen klasický pochmurný tón, který neopadne až do konce epizody. Jamesovi se v zamotaném konfliktu s Východoindickou společností začíná vše pěkně rozpadat pod rukama. Sedmá epizoda tak obsahuje několik zásadních změn – dojde i na nějakou tu zradu či výměnu stran.

Ústředním tématem této epizody je nadcházející soudní spor mezi Jamesem a Východoindickou společností. Nebo spíše spory. Každá ze stran má určitou páku na tu druhou. Dochází tak k zajišťování svědků a důkazů. A dojde i na nějaké to mučení. Tyto scény jsou vyloženě lahůdkové – autentické, napínavé a zároveň zatraceně nepohodlné na sledování. Rozhodně se jedná o jeden z nejvíce pamětihodných momentů této série.

Potěšilo především odhalení několika zásadních informací. Konečně se od Bracea dozvídáme, jak a proč vlastně zemřel Jamesův otec Zobrazit spoiler a zároveň dostáváme stále větší vhled do Jamesových „schopností“. Zobrazit spoiler Po všech stránkách tedy velmi podařená epizoda. Zamrzí snad jen fakt, že seriál za týden končí – opravdu si nejsem jistý, zdali se tvůrcům podaří zodpovědět úplně všechny zbývající otázky (a že je jich dost), nebo zdali nechají diváka, aby si své závěry vyvodil sám. Každopádně příště nás čeká finální rozuzlení, které bude určitě stát za to.

Verdikt: Opět velmi povedená epizoda, která zodpověděla řadu otázek a přinesla i několik nezapomenutelných momentů. Seriál snad ještě nikdy nebyl v lepší formě.

Líbí se ti tento článek? Dej mu like! 1