Recenze: Taboo S01E06

Šestá epizoda temné seriálové pecky Taboo je tu! Seriál se už pomaličku blíží ke konci a jde to vidět – zápletka je čím dál zajímavější a je rozhodně na co koukat. Více v recenzi.

Upozornění: článek obsahuje spoilery z minulých epizod

Taboo je prostě perla. Nepřinesla tak úplně to, co jsem očekával – čekal jsem velmi brutální akční seriál, přičemž moje očekávání byla naplněna jen v té brutalitě. V akční části se drží seriál i nadále stále při zemi. To však naplno vynahrazuje svojí atmosférou, hereckými výkony a dialogy. Všechny tyto aspekty mě dokáží každý týden dokonale přikovat k obrazovce, aniž bych se nějak nudil. A dnešní epizoda není výjimkou.

Hnedka ze začátku musím prostě adorovat charakter Zilphy (sestry hlavní postavy Jamese) v podání Oony Chaplin, která zde dostala zase o něco více prostoru. Ta dívčina prošla v průběhu seriálu neuvěřitelnou proměnou. Zpočátku to byla taková odtažitá, málomluvná panička, postupně se začala ukazovat její temná minulost (včetně incestního vztahu s jejím bratrem) a nyní, po konci minulé epizody, kdy se stala obětí exorcismu a dalších útrap ze strany jejího manžela, se stává nepředvídatelnou, takřka šílenou mrchou. Wow. Mimochodem výborný herecký výkon, z herečky jde chvílemi skutečně mráz po zádech. Zobrazit spoiler Až jsem měl chvíli pocit, že by snad mohla být i kapku vyšinutější než lidožravý James. Inu, asi to mají v rodině.

Oona Chaplin v roli Zilphy Geary

Charakter Zilphy je v průběhu seriálu skvěle rozvinut. Výborná práce s charaktery.

Dění se samozřejmě žene neúprosně kupředu a pletichy jednotlivých stran jsou čím dál propletenější. Jen pro představu: Britská koruna brojí proti Východoindické společnosti, ta zároveň jde po krku Američanům a Jamesovi, James je vydírán Američany a jinak jde proti všem. Všichni si tak navzájem podráží nohy a hrají si svou hru, přičemž každá ze zmíněných stran má své špehy u těch ostatních. Tyto spory navíc vedou ke konci epizody k otevřenému konfliktu – můžeme tedy v dalších epizodách očekávat solidní podívanou.

Jinak se docela velká část epizody věnuje Jamesovým snahám vyrobit střelný prach pro Američany. Tato dějová linka nachází v dnešní epizodě své zakončení. Je zajímavé, nakolik i takto na první pohled fádní dějová linka dokáže zaujmout – je tu hned několik velmi napínavých scén. A samozřejmě se to nakonec neobejde bez několika mrtvých. Inu to už k Taboo patří.

Také jsme zjistili další střípky informací z minulosti Jamese a původu jeho matky. Všechno se začíná pěkně vyjasňovat. Jen ty Jamesovi vize a rituály nejsou tak úplně dovysvětleny. Toho se tedy nejspíše dočkáme až v samotném závěru. Jejich význam by mě ale skutečně zajímal, a to především kvůli konci právě této epizody, která skončí tak trochu cliffhangerem. Zobrazit spoiler Zase to prostě ohromně uteklo. I šestá epizoda nabídla skvělou podívanou, u které nemá smysl nějak přehnaně čachrovat s hodnocením. Svou kvalitou je totiž oproti své konkurenci úplně někde jinde.

Na informace i události docela výživná epizoda, ve které mě kromě postavy Jamese totálně dostala i postava Zilphy v podání Oony Chaplin. Skvělý vývoj postav. Konflikt mezi jednotlivými frakcemi navíc nabírá příjemně na obrátkách. Nemám co dodat – po všech stránkách vyvážená epizoda, která si bez problémů drží kvality seriálu a nastavuje mnohá očekávání do příště.