Recenze: Taboo S01E05

Taboo je tu už s 5. epizodou. Minulý díl byl pořádně nabitý akcí a zásadními událostmi, přičemž skončil zajímavým cliffhangerem – kam se tedy v této epizodě posunujeme?

Upozornění: článek obsahuje spoilery z minulých epizod

Ne tak dobře a poutavě jako minule. Děj se nyní zase trošku pozastavil, bohužel. Taboo si samozřejmě udržuje své vysoké kvality a každý díl uteče jako voda. Nicméně 5. epizoda se zdá být zase trošičku ukecanější a připravuje si půdu pro další dění podobně, jako 3. epizoda.

Samozřejmě začínáme ihned hodně zajímavými událostmi. James byl na konci minulého dílu vyzván Thornem Gearym, žárlivým manželem Jamesovi sestry Zilphy, na souboj. Tento souboj tedy otevírá novou epizodu, ačkoliv jeho výsledek tak trochu vyšumí do prázdna. Zobrazit spoiler

Po těchto událostech už se žádné akčnější scény nedočkáme. Celá epizoda se zaměřuje na důsledky Jamesovi loupeže na konci minulé epizody. Po ukradeném ledku se shání stráže a Jamesovi i jeho souputníkům hrozí poprava – hlavně když se ukazuje, že špehové pro Ameriku / Východoindickou společnost / britského krále jsou na každém kroku. James i ostatní strany tak plánují svůj další tah a tahají za nitky v této intrikářské hře. Hlavní postavě se samozřejmě postup za jeho cílem neustále komplikuje a zatahuje do nebezpečí stále více lidí kolem sebe. O nic víc v této epizodě vlastně ani nejde. Samozřejmě se dočkáme poměrně silného konce, který opět končí dobře vygradovanou podzápletkou Zilphy.

Celkově si epizoda drží vysoký standard, i když nemá takový „wow“ efekt jako ta předchozí. Děj se trošku zamotává, ale odpovědí jsme se vlastně moc nedočkali. Vyšší prominenci zde mají tedy opět dialogy a politické machinace, které jsou samozřejmě ruku v ruce se skvělými hereckými výkony kvalitně napsané. Uvidíme jak se dění vyvine v další epizodě, nicméně k této není příliš co dodat – jedná se o klasickou dávku kvalitní podívané, která skončí ani nebudete vědět jak.

Zase tak trošku výplňová a dialogově nahuštěná epizoda, ve které se dostávají více ke slovu jednotlivé frakce, a děj se ještě více zamotává. Silný začátek a konec ale samozřejmě stojí za to. Jen škoda, že jsme se ještě stále nedočkali skutečně velkého dopadu Jamesových akcí – děj tak nějak stále chodí okolo horké kaše, naznačuje, napíná a straší, ale to nejlepší si stále nechává na konec. Tak se zase budu těšit příště.