Recenze: Taboo S01E02

Taboo se koncem týdne hlásí s další epizodou. Pilot byl velmi příjemným překvapením, který představil zajímavé prostředí, postavy i zápletku. Drží si i druhá epizoda nastavenou laťku, či se už pomalu kvalitou propadá? Více v recenzi.

Upozornění: článek obsahuje menší spoilery.

Jednotlivé epizody seriálu se věru recenzují špatně. Hlavně pokud se jedná o souvislý a náležitě propletený příběh, ještě ke všemu ve střídmé stopáži jedné hodiny. Sherlocka lze ještě hodnotit jako samostatné filmy, ale Taboo? Věru složité hodnocení.

Proč se o tomto vlastně zmiňuji? Protože Taboo je stále super. A nevypadá to, že by hodlalo na kvalitě v blízké době ubírat. Příběh je sice stále pomalý a relativně střídmý, ale také zatraceně atmosférický, skvěle natočený, zahraný, ozvučený… a prostě má grády. Až je mi hanba se neustále opakovat. Nerad bych totiž své recenze psal pouze stylem suchého popisu děje.

Ale určitou zmínku si příběh přeci jenom zaslouží. Delaney si svým jednáním zavařil a zamotal se tak do poměrně rozsáhlého spiknutí, ve které mají kromě pohlavárů mocné East India Company prsty i vládcové znepřátelených stran Británie a Ameriky – např. v této epizodě představený britský panovník Jiří III. (snad jsem se teď fakticky nesekl ve jméně…). Seriál se tak překvapivě nebojí zabrousit od osobnějších dějových linek k široce pojatým a propleteným příběhům. Pletichaření je zde evidentně odehrává na každém kroku, ať už se jedná o aristokratické ničemy či o lidi z Jamesova blízkého okolí. Spousta lidí jde hlavnímu (anti)hrdinovi pěkně po krku, což však Jamesovi nedělá vrásky a přechází do útoku – kupuje loď a zakládá vlastní obchodní společnost, což je samozřejmě k nechuti East India Company. Aby toho nebylo málo, do děje se začíná zapojovat i americká strana, která bude sledovat vlastní zájmy. Děj se tak příjemně zamotává a já se nemůžu dočkat, jak se s nastalou situací hlavní postava popere.

Taboo S02E01 – hlavní postava, James Keziah Delaney

I v této epizodě máme možnost nahlédnout do nitra hlavní postavy. Charakter Jamese se tak stává čím dál zajímavějším.

Právě hlavní postava Jamese v podání Toma Hardyho totiž skutečně patří k jednomu z největších kladů seriálu. Lze ho litovat i zavrhovat. Je to prostě skvěle rozporuplný hrdina s evidentně propracovanou minulostí, o které se snad brzy něco dozvíme – Jamesovi vidiny a vzpomínky totiž mají své místo i v této epizodě. Zároveň se mi líbí jeho poměrně nekompromisní nátura, díky které se snad i v budoucnu dočkáme poměrně drsných a krvavých scén podobně, jako v dnešní epizodě.

Ještě musím zmínit hudbu. Tu jsem u minulé epizody zmínil jen krátce, avšak až nyní jsem skutečně docenil její kvalitu a funkci. Neznám tvorbu skladatele Maxe Richtera, ale nejspíše bych jí měl věnovat více pozornosti. Soundtrack je totiž opravdu bezchybný. Neruší od sledování, neomílá podobné znělky stále dokola, avšak neuvěřitelně graduje dění na scéně. Dokáže tak z jinak poměrně banální scény vymáčknout maximum a napnout Vás jak špagát, co se stane dál.

Druhá epizoda se tak jednoduše povedla a označil bych ji za ještě kapánek lepší než pilot. Děj více odsýpá, postavy jsou již dobře ustavené, děj se posunul pomalu a jistě vpřed a já osobně jsem si již stihl oblíbit některé charaktery. Hodně povedený rozjezd série.

Taboo si bez problémů vysloužil mou pozornost. Ve své druhé epizodě zdatně rozvíjí již zavedené charaktery i zápletku, přináší několik málo odpovědí a otázek, a posouvá děj poměrně zajímavým směrem. Drsný atmosférický seriál zasazený do poměrně zajímavé historické doby mi prostě sedl, a myslím, že byste mu měli věnovat svůj čas i Vy .

Líbí se ti tento článek? Dej mu like! 1