Recenze: Seal Team 6 / Six – S01E07

Seal Team 6 má nyní za sebou předposlední epizodu. Má tento seriál ještě stále co nabídnout?

Kupodivu ano. Nad Six jsem už v podstatě zlomil hůl během minulého dílu. Ne že by se jednalo o špatný seriál, jen mi nepřinášel to, co jsem od něj očekával. Děj se posouval jen velmi střídmě, děj byl plný výplňových pasáží a celkově vývoj postav nebyl dostatečně poutavý na to, abych se s nimi dokázal sžít. Ale předposlední epizoda naštěstí lecco napravuje. Skutečně jsem příjemně překvapen a říkám si: nešlo to tak už od začátku?

Kromě rodinných podzápletek jsme se v minulé epizodě dočkali určitého zvratu, kdy byl hlavní záporák, Michael, sám uvězněn svým nadřízeným a hlavou teroristické buňky Muttaqim. Michael konečně dostává větší prostor a divák jej tak má možnost poznat více do hloubky. Už to není nějaký zamračený anonym, ale zajímavá postava s vlastní minulostí.

Celé dění je nyní o něco napínavější v tom smyslu, že nejde pouze o záchranu kapitána „Ripa“ Taggarta, ale také o budoucnost jeho jednotky SEAL, která se ho snaží vysvobodit. Tým totiž zapřel válečné zločiny svého kapitána a hrozí jim tak všem vězení – napětí se tu tak buduje ve více dějových liniích, což je moc fajn. Tento týden se navíc naprosto vynechávají rodinné epizodky (jupí!), takže je opravdu dostatek prostoru na zobrazení misí SEAL jednotek, což je mimo jiné to hlavní, co od seriálu čekám. Dočkáme se tak tréninku i další menší, infiltrační mise. Nedočkáte se sice žádné přestřelky, nicméně i tak je to velmi napínavé. Paráda. V těchto pasážích je totiž seriál skutečně nejsilnější.

Zároveň nelze opomenout dějovou linku ze zajetí, která sice není tolik akční, ale může se chlubit skvělými charaktery. Kapitán Taggart je prostě skvěle rozporuplná postava. Žádný rytíř v bílé zbroji, ale i tak se snaží pro jednou udělat správnou věc a zachránit ostatní rukojmí. Na řadu se tak dostávají určité intriky založeny na dobrých dialozích, kdy se Rip snaží přimět svého „nemesis“, Michaela, aby mu vypomohl. Líbí se mi, nakolik je zobrazena paralela mezi Ripem a Michaelem. Ačkoliv jeden z nich je SEAL, rádoby symbol dobra, a druhý je terorista, symbol zla, oba v podstatě učinili podobně nemorální činy, a povahově jsou si svým způsobem velmi blízcí. Hlavní představitelé jsou jednoduše moc fajn. Akorát mě trošku mrzí omezení role ostatních rukojmích – učitelky Na’omi či ostatních studentek. Ty nyní slouží spíše jako cíl postav (nutnost je zachránit) a reprezentace válečných zvěrstev. Na děj samotný však výraznější vliv nemají, což je škoda.

Seriál tedy nabral ten správný směr a po celou stopáž přináší fajn vojenské drama, u kterého jsem už konečně neusínal nudou, ale skutečně se zajímal o další dění. Palec nahoru, těším se na závěrečný díl.

Jedna z nejlepších epizod této minisérie. Záporák nabývá na zajímavosti, děj se už konečně pohnul zajímavým směrem a konečně se kašle na veškeré výplňové pasáže. Naopak je zde přesně to, co chci – povedené a napínavé vojenské drama od začátku do konce. Moc pěkný obrat.