Recenze: Seal Team 6 / Six – S01E06

Seal Team 6 si již stihl odkroutit svoji 6. epizodu, jež je nazvána Confession. Minulá epizoda mě osobně moc nenadchla – je zde nějaké to zlepšení?

Upozornění: článek obsahuje spoilery

Žádná velká překvapení nečekejte. Seal Team 6 si jede ve svých jasně vymezených kolejích a rozhodně nehodlá uhnout. To by nebyla z mého hlediska moc vítaná zpráva, nicméně musím poznamenat, že se na to vlastně koukalo docela dobře. To je dáno také tím, že se postavy dočkají tu a tam stále větší a větší charakterizace. A ačkoliv jsem si k hlavním postavám hledal dlouho cestu, postupně je mi celé obsazení více a více sympatické. Připadá mi tedy docela škoda, že se seriálu nepodařilo skutečně dobře vykreslit postavy již ze začátku.

U této epizody zpočátku kapku zamrzí odhalení, že byl cliffhanger z konce minulé epizody takřka bezpředmětný. Spousta zvratů obecně často vyšumí tak nějak do prázdna. Vezměme si třeba útěk Ripa ze zajetí v 3. epizodě. Jakže byl dlouho na útěku? 15 minut? Spoustu zvratů se zde odehrává v podobném stylu – naznačí se jistý posun dopředu, přihodí se nějaká napínavá scéna, rádoby se zamíchá kartami, ale v konečném důsledku zůstávají postavy stále ve stejné, bídné situaci. Platí to jak pro kapitána Taggarta (kterého si věznitelé a záporáci vyměňují jako ponožky), tak pro celý zbytek týmu SEAL, s kterými se už od první epizody táhnou ty stejné problémy. To je možná podstata problému, který s tímto seriálem mám. Neustále mě totiž hlodá pocit, že sleduji tak nějak pořád to stejné.

Pokud ale odhlédnu od tohoto trošku zaujatého pohledu, musím uznat, že tato epizoda nebyla zase tak marná. Minimálně se zde více řeší důsledky voleb postav hned z první epizody – zastřelení vzdávajícího se civilistu. Jedná se o zásadní událost, jenž v podstatě určila celou zápletku seriálu. Rip v minulém díle musel pod nátlakem přiznat v médiích svůj zločin této popravy, čímž se dostává tým SEAL do svízelné situace. Přiznat se k válečným zločinům či krýt svému parťákovi a sobě navzájem záda? Rozhodně se jedná o zkoušku jejich soudržnosti, která je neustále pokoušena. Ostatně vztahy mezi postavami jsou pořád tak trochu na ostří nože. Až mě trošku unavuje neustálé kočkování stále těch stejných postav, které si i jako vycvičení profesionálové nedokáží své rozpory rozumně vyříkat. Na druhou stranu bez takových konfliktů by byla zápletka docela chudá, a právě vztahovky jsou důležitou součástí tohoto seriálu. Opět se dočkáváme připomenutí, nakolik je těžké skloubit rodinu s prací profesionálního vojáka.

Kromě těchto dramatických linek dostaneme i možnost zkouknout kousek nějaké té akce – a ta je opět parádní. Celkově se mi mise SEAL týmu zdají zdaleka nejpovedenějšími sekvencemi v seriálu vůbec. I dějová linka s Ripem v zajetí není špatná. Hlavní záporák Michael je stále více vykreslován v jasnějších konturách, přičemž v této epizodě také všechno nevychází úplně dle jeho plánu. Zároveň se na scéně objevují i mnohem větší zlouni, kteří snad trošku zamíchají s děním… Už je opravdu načase.

Další epizoda Six v poměrně standardní kvalitě. Je však docela škoda, že veškeré rádoby zvraty vyšumí do prázdna a veškeré dění se tak nějak točí stále v kruhu. Na můj vkus docela pomalý vývoj zápletky. Na druhou stranu se to drží poměrně realistického konceptu a celkově přináší svým fanouškům přesně to, co očekávají. Bohužel ale nezvládá přijít s něčím opravdu překvapivým.