Recenze: Seal Team 6 / Six – S01E05

Už pátá epizoda (zvaná Collateral) seriálu Seal Team 6 od TV kanálu History je tu. Stojí to stále za to?

Upozornění: článek obsahuje spoilery z minulých epizod

Minulá epizoda docela příjemně překvapila – dočkali jsme se nějakého toho postupu v příběhu, fajnové přestřelky a vydařeným závěrem, kdy je vážně zraněn jeden ze členů SEAL týmu. Pátá epizoda se však na chvíli pozastavuje, aby prezentovala důsledky této akce. Zobrazit spoiler Díl je nepochybně v mnoha ohledech velmi silný – dokáže zapůsobit i v neakčních sekvencích, kdy se musejí jednotlivý členové týmu smířit se svými činy. To je nepochybně zajímavé téma. Problém však je, že vám to bude pravděpodobně úplně jedno. Drtivá většina postav není stále moc dobře charakterizovaná a jejich útrapy jdou tak úplně mimo mě.

Půlku epizody se točí kolem SEAL týmu, kdy nejvíce prostoru dostává Joe „Medvěd“ Graves a Alex Caulder. Zatímco Joe musí nést tíhu svých rozhodnutí jakožto velitel týmu, Alex stále řeší své vztahy se svou dcerou. Ti jsou také jedni z těch zajímavějších charakterů. Ten zbytek hraje zatím tak trochu druhé housle. A o manželkách zmíněných postav snad ani nemluvím – často do seriálu zasahují, ale přitom nemají na příběh vůbec žádný dopad a jejich jednání je vám stejně jedno. Bohužel. Dějová linka SEAL týmu tedy tradičně trošku zaostává ve chvílích, kdy není tým na nějaké misi. Jejich rádoby přátelské klevetění po misích jim vlastně moc nevěřím a osobně mám pocit, že by si v reálu asi všichni už rozbili hubu. Zároveň se občasné odlehčení v této epizodě vůbec nehodí k ponurému začátku. Postavy jsou v jednu chvíli totálně v hajzlu, s nervama v kýblu, a za deset minut vesele hašteří a vtipkují. Mohlo by to třeba fungovat, problém ale je, že v tomto případě postavám jejich jednání prostě nevěřím. A když se díváte většinu epizody na charaktery, které vás vlastně stále moc nezajímají, je to docela výrazný problém. Samozřejmě v tomto ohledu je tento pocit značně subjektivní. Stejně si ale myslím, že by si postavy zasloužili trošku větší hloubku a charakterizaci, která by z nich udělala skutečně soubor postav, kterým by divák fandil.

Trošku jiná situace je v případě dějové linie s kapitánem „Ripem“ Taggartem. Zde jsou totiž postavy zajímavější a jejich osudy mě zajímají mnohem více. Rip se spolu s ostatními zajatci ocitá v zajetí nových věznitelů, jejichž úmysly nejsou stále úplně jasné. Tato linka je tedy podstatně zajímavější, ačkoliv také sestává hlavně z dialogů – akci v této epizodě budete hledat marně. Na druhou stranu dostává trošku větší prostor hlavní záporná postava seriálu, Michael Nasry. Ten však u mě moc plusových bodů nezískává – ačkoliv jsou jeho motivace asi oprávněné, nezískal si zatím můj respekt.

Epizoda pak končí tak trošku nemastně neslaně, kdy nemám absolutně tušení, kam se bude příběh posouvat dál. Six mě tento týden prostě moc nevzalo. Posun v hlavní dějové linii (osvobození kapitána z teroristického držení) byl minimální a spíše se odkazovalo k důsledkům z událostí minulé epizody. Někdy to funguje, někdy to drhne, a ačkoliv je Six stále povedenou podívanou, rozhodně se jí nedaří plně zužitkovat svůj potenciál a vzbudit ve mně nějaké větší emoce či starost o postavy. Alespoň tedy prozatím.

Epizoda se na chvíli pozastavuje, aby plně prezentovala důsledky z akcí postav v minulé epizodě. A to se jí také daří, bohužel je tato podzápletka možná až příliš natahovaná. Nějaké akce či výraznějšího posunu v příběhu se nám tento týden nedostává. Tedy docela fajn epizoda, avšak oproti předchozím trošku slabší.