Recenze: Seal Team 6 / Six – S01E04

Seriál Seal Team 6 už v prvních třech epizodách dokázal, že za pozornost stojí – hlavně třetí epizoda doznala velkého zlepšení a přinesla správně sirovou a napínavou vojenskou akci, přičemž skočila tak trochu cliffhangerem. Jak kvalitativně navazuje čtvrtá epizoda nazvaná Man Down?

Upozornění: článek obsahuje spoilery z minulých epizod

Docela dobře. Ale bohužel se to dnes neobejde bez nějakého toho zaškobrtnutí. Samozřejmě seriál již jasně demonstroval, jakým směrem se chce vydat. I přesto si však musím opakovaně povzdechnout – ty rodinné trable vojáků mě fakt moc nebaví. Neříkám, že jsou nějakým způsobem špatně napsané, nebo špatné, to zase ne. Naopak asi poměrně realisticky vyobrazují rozpory, se kterými se musí asi skuteční vojáci potýkat. Bohužel se mi zdá, že neslouží příběhu tak, jak by asi měly. Především rozbíjí tempo zápletky, a ani neprohlubují jednotlivé postavy (členy týmu SEAL) tak, jak by nejspíše měly – naopak v tomto ohledu často poměrně zaostávají oproti akčním scénám, kde se občas daří tvůrcům mnohem lepší charakterizace.

Začněme ale postupně. Začátek epizody využívá poměrně ohrané (leč účinné) taktiky k upoutání pozornosti – ukáže kousíček důsledků dnešní epizody Zobrazit spoiler, přičemž se pak vrací v čase, aby ukázala, jak k této události došlo. Fajn. Na chviličku se také vrátíme k asi nejzajímavější a centrální zápletce – k zajatému kapitánovi „Ripovi“ Taggartovi. Ten v minulé epizodě se svým útěkem moc nepochodil. A samozřejmě to dostane od svých věznitelů pěkně sežrat. Tyto scény na mě docela působí, protože se nebojí ukázat opravdu ty největší hnusárny, které se mohou zajatcům dít.

Pak se ale přesunujeme zpět k ostatním členům SEAL týmu. Vidíme zase něco málo z tréninku a nějaké to rodinné drama. Ty tréninkové scény mi připadají ještě fajn, ale ty rodinná dramata prostě nikam nevedou. Jasně, poznáme blíže soukromí některých postav, bohužel ale tyto podzápletky nejsou nijak dotaženy do konce. Připadá mi, že jsou zbytečně natahované a dává se jim více prostoru, než je doopravdy nutné. V tomto smyslu bych se už ale docela opakoval – záleží na vašem gustu, jestli je přijmete či ne. Osobně se mi však tyto momenty nelíbí. Zpomalují zápletku, vyplňují ji vatou a nebaví mě to sledovat.

První půlka epizody mi tak připadala trošku nudnější. Jako vždy se ale tvůrci v druhé polovině zase trochu otřepali a děj zase nabere otáčky – tým SEAL má v pátrání po svém kapitánovi novou stopu a vyráží do akce. Myslím, že fanoušci vojenské tématiky budou vrnět blahem. Čím dál více je totiž kladen důraz na strategie a taktiky SEAL jednotek. Všechno působí velmi uvěřitelně. Zároveň se příběh pohne o notný kus poměrně nečekaným směrem. Zobrazit spoiler Další směřování děje je po této epizodě hodně nejisté – zvědavost na další díl je tedy v mém případě o dost vyšší než minule.

Je velká škoda, že je to se Six jako na houpačce – nedokáže svůj děj vyvážit tak, aby mě po celou dobu bavil. Jednu chvíli se tak ohromně nudím, zívám si, a zničehonic se pod tím vším balastem vykouknou takřka geniální scény, které to celé obrátí o 180° – kupříkladu závěr této epizody byl docela dost epický. Moje závěrečné dojmy jsou tak vždy trošku rozporuplné, trošku zklamané, ale přesto v tomto seriálu vidím velký potenciál do dalších epizod.

Seriál si docela dobře drží svoji kvalitu. Tempo zde sice opět trochu pokulhává, kdy pomalé a nudné scény střídají napínavé akční scény takřka s náznaky geniality. Plusem však je, že se děj přece jen sune docela zajímavým a nepředvídatelným směrem. Rodinné dilemata vojáků mi zde sice nejsou moc po chuti, ale co se dá dělat. Alespoň to dneska nezabralo celý díl. Akční závěr rozhodně stál za to.