Recenze: Seal Team 6 / Six – S01E03

Seal Team 6 je tu s další, 3. epizodou. Minule jsem vývojem seriálu moc nadšený nebyl – celé se to tak nějak vleklo, příběh přešlapoval na místě a většina pozornosti byla směřována na poměrně nudné rodinné epizodky ze života vojáků. Jak si vedla nová epizoda?

Trefa. Třetí epizoda Six si u mě po vlažných dojmech z druhé epizody notně napravila reputaci. Najednou to šlape od začátku do konce přesně tak, jak má. Konečně se řeší důležitější věci a dějová linka se někam posunuje. A navíc si konečně začínám hledat cestu k některým postavám – a to stačilo tak málo…

Začněme postupně. Kapitán „Rip“ Taggart je stále zajat spolu s jednou dívčí třídou, jejich učitelkou a několika dalšími vězni. Tato dějová linie konečně dostává už od začátku mnohem více prostoru. A je to ohromně dobře, neboť hrůzné podmínky v takovém zajetí dokáží hodně zapůsobit a nutí diváka k tomu, aby si dělal o postavy starost. Charakter hlavní postavy Ripa je tak více prohlubována – konečně jen tak nezírá rezignovaně do zdi, ale skutečně se také stará o ostatní a snaží se z dané situace nějak dostat. Navíc se o něm dozvídáme více nejen skrze události ve vězení, ale také skrz několik flashbacků, které představují vztahy Ripa s jeho vlastní manželkou a ostatními členy jeho týmu. A i když se jedná o neakční scény, které byly minule utahané, nyní dávají smysl. Dávají nám totiž pořádný náhled na to, proč jsou některé postavy takové, jaké jsou a jak se postupně definovaly vztahy mezi nimi. Konečně už naplno chápeme, proč se někteří členové týmu snaží o záchranu svého velitele více, než jiní. Toto jsou opravdu osobní dějové linky, které dávají smysl – ne rodinné epizodky, které jen neustále omývaly stejné téma „problémů vojáků s rodinou“, jež nikam nevedly a postavy nijak zvláště neobohacovaly.

Celá epizoda je tak podstatně svižnější. Dějové linky jsou poměrně rychle střídány a nehrozí tak nešvar předchozích epizod, kde se děj prostě a jednoduše zasekl. Kromě počínání Taggarta tak samozřejmě sledujeme i jednání jeho týmu a postupu jejich mise. Svého štěku se dočká i „hlavní záporák“. Flashbacky a „vysvětlovačky“ o původu dalších postav nejsou zbytečně dlouhé a neodpoutávají tolik pozornosti od toho hlavního – tedy nutnosti zachránit zajaté vězně. Jak prosté. A funkční.

Děj z vězení se navíc příjemně vyvíjí. Kromě sledování otřesných podmínek Zobrazit spoiler se také dostaneme k nějaké té akci Zobrazit spoiler. A je to celé hodně napínavé. Jen je trošku škoda, že jsme se neměli možnost lépe seznámit s opravdu všemi vězni. Seriál představil pořádně jen učitelku Na’omi a studentku Esther. Zbytek pořádně ve své charakterizaci ostrouhal a slouží tak spíše jako „bouchací panáci“ k prezentaci válečných hrůz. O to více může zarazit jejich počínání a rozhodnutí. Zobrazit spoiler K drobným chybkám lze také občas připočíst občas hodně náhlé přeskakování mezi dějovými linkami, které působí tak trochu těžkopádně.

To vše jsou však jen menší šrámy na jinak velmi podařené epizodě, která konečně dostává svým slibům z upoutávek a přináší uvěřitelnou, sirovou a napínavou vojenskou akci. Pokud si minisérie udrží takové tempo, bude to pecka.

Nadmíru podařená epizoda, jež napravuje spoustu nedostatků. Především se dává více prostoru ústřední zápletce ze zajateckého tábora. Nudné a osobní dějové linky zde mají menší prostor, a když už se nějaká objeví, tak májí své opodstatnění v charakterizaci postav, vysvětlují díry v příběhu a posouvají příběh dále. Epizoda se tak nikde nezastavuje a velmi pěkně odsýpá. Některé postavy by sice zasloužili trošku lepší představení a přesuny mezi dějovými liniemi mohli být trošku přirozenější a méně uspěchané, ale to už jsou jen menší nedostatky. Mé výsledné dojmy jsou veskrze pozitivní. Snad nastolené tempo vydrží i do dalších epizod.