Recenze: Seal Team 6 / Six (1. řada) & dojmy z S01E08

Six od stanice History svou osmou epizodu zakončilo svou první řadu. Jak dopadl poslední díl? A jak se vlastně povedl celý seriál? Více v článku.

Dojmy z finální epizody

Poslední epizoda je moc fajn. Tak fajn, že v lecčem vylepšuje můj výsledný dojem z celého seriálu. Navazuje se zde přímo na předchozí epizodu – zajatci jsou odváděni pryč, Rip se dostává do střetu s emírem teroristů, Muttaqim, a SEAL Team 6 vyráží na závěrečnou misi konečně osvobodit svého kapitána i se zajatci.

A je radost a tuto akcičku pohledět. Tohle přesně jsem od tohoto seriálu očekával – napínavé a autentické mise SEAL jednotek, kdy u každého člena známe jeho funkci a dovednosti. Stranou samozřejmě nezůstává ani hlavní postava, Rip, který se rovněž do těchto bojů zapojí, avšak na rozdíl od svých parťáků v útrobách nepřátelského obležení a s řadou zajatců na krku. Jedná se prostě o závěr, který by slušel i leckterému celovečernímu fláku.

Zároveň jsem velmi rád, jak byl seriál uzavřen. Dá se říci, že se určitého dovršení dočkaly všechny hlavní postavy. Jen zamrzí trošku dějová linka hlavního záporáka, Michaela. Zajímavě načrtnutá postava s potenciálem, která ve výsledku toho zase tolik nesvedla. Podobně vyšumí do prázdna i rodinné drama Rickyho, anebo „Budhy“. Jeho rodinným problémům věnoval seriál slušný prostor a ve výsledku vlastně nikam nedospěl. Jedná se jen o jednu z ukázek, nakolik byly některé dějové linky vlastně jen výplňové. Nejlepšího zakončení se pak dočkal hlavní matador Rip. Velmi působivý závěr, který sedí jeho charakteru a posouvá celé vyznění seriálu o level výše.

Six ve své poslední epizodě ukázalo svůj plný potenciál a přednosti, přičemž zdatně uzavřel hlavní dějovou linii a trošku naznačil další možné pokračování. Víc jsem vlastně ani nechtěl.

Seal Team 6 / Six S01E08

Jo, poslední díl přináší přesně to, co jsme chtěli. Závěrečná akční scéna je docela dost povedená.

Zhodnocení 1. řady

Seal Team 6 (také znám jako Six) od kanálu History ve mně vyvolával poměrně velké naděje. Mám od zmíněného kanálu hodně rád seriál Vikings, který se může chlubit zajímavým tématem, postavami, svou přízemností a zároveň brutálností. A něco podobného jsem vlastně očekával i od Six. Tato očekávání ale dokázal seriál naplnit jen z poloviny.

Zpočátku to vypadalo ale velmi slibně. Viděli jsme první autentickou akci, zajímavý nástřel děje a byl nám ve zkratce přestaven SEAL tým pod vedením Richarda „Ripa“ Taggarta. V recenzi u první epizody (zde) jsem tak veskrze chválil. A na chválu došlo i v následující epizodě, když se začal děj více zamotávat a Rip byl zajat teroristy, čímž se ustavil hlavní motiv seriálu.

Bohužel jsem však se seriálem měl několik problémů, přes které jsem se prostě nedokázal přes veškerou snahu přenést. Především se jednalo o dějové linky, které se věnovaly rodinám jednotlivých vojáků. Věřím, že se vojáci musí potýkat s mnoha nesnázemi v rodinně, když jim jde neustále o život, avšak seriál nedokázal toto drama zužitkovat a nějak poutavě převést do nějaké souvislé dějové linie, která by stála za pozornost. Rodinné epizodky tady tedy jsou, jsou přeplněny postavami, které Vás pravděpodobně nebudou vůbec zajímat, nikam nepovedou, v charakterizaci postav jsou poměrně chabé a celkově působí tak nějak nadbytečně. Navíc se tak nedostává na řadu postav, které by si zasloužily možná více prostoru. Děj se věnuje ve velké míře třem členům týmu z pěti, tedy Joevi (aka „Bear“), Rickovi (aka „Budhovi“), a Alexovi. Nováček Robert a Armin pěkně ostrouhali a nic moc bližšího se o nic nedozvídáme. Podobná situace je i na straně zajatců. Z těch v podstatě poznáme jen Richarda (aka „Ripa“), učitelku Na’omi a studentku Esther. Řada dalších zajatců a asi dalších 5 dívek je jen pozadí, pár anonymů. Připadá mi to na hlavu – to se Rip opakovaně obětuje jen tak, i když většinu těch lidí nezná? Nevím, proč se nepředstavilo více dívek ze skupiny zajatých kromě Esther, za celý seriál nejsou součástí snad žádného dialogu. Slouží tak jen jako bezejmenné objekty, které můžeme litovat, na kterých se může prezentovat krutost války. K ničemu jinému tam nejsou a nejsou ani zmíněna jejich jména.

Tato dýchavičnost se v seriálu projevila především v polovině řady, která působila opravdu hodně výplňově, a jak jde vyčíst z mých dojmů, vlastně tyto nudné epizodky v konečném důsledku nikam vážně nevedly. Kdyby tedy minisérie měla třeba o tři epizody méně a více zhuštěný děj, měl bych z celého seriálu mnohem lepší pocit.

Závěrem však musím uznat, že závěrečné epizody dokázaly napravit, co se dalo. Six není tím seriálem, který jsem si vysnil. Je to ale minimálně slušné vojenské drama s dobrým potenciálem do budoucna. Opatrně tedy vyhlížím další řadu s nadějí, že se snad konečně dočkáme vypilovanějších postav, lepšího příběhu, a především že uvidíme více misí samotných speciálních jednotek.

Poměrně fajn vojenská minisérie, která se ale ve které se ale projevuje trošku plochý děj a některé epizody jsou tak spíše výplňové. První a závěrečné epizody však výsledný dojem přeci jenom zlepšují a vytahují mé hodnocení na chvalitebné. Potenciál tu ale byl o dost vyšší.