Recenze: Fargo S03E02

Další díl Farga je tady a s ním i další dojmy. Pořád to šlape stejně dobře jako pilotní epizoda?

Upozornění: článek obsahuje SPOILERY z předchozích epizod

S druhými epizodami to bývá zpravidla o kapku horší. A mají i výrazně horší pozici co se týče hodnocení. Alespoň z mé zkušenosti. Pilot 3. série Farga fungoval přesně tak, jak má – představil řadu nových postav, naplno rozjel zamotané, absurdní a temné dějové linky, a především nalákal na další dění. Jednoduše to bylo až po okraj napráskané důležitými událostmi. V tomto druhá epizoda zaostává – a poměrně pochopitelně.

Děj se trošičku zpomalí, neboť se musí rozvíjet nastolené dějové linky, vztahy mezi postavami apod. Své slovo zde opět střídavě dostanou všechny hlavní postavy. Ty jsou stále zajímavé – obrovskou výhodou této řady obecně je, že mě opravdu zajímá počínání každé jednotlivé postavy. Trošičku pozadu co se týče prostoru stále zůstává Gloria – sympatická policistka, která se musí potýkat nejen s náhlou smrtí v rodině, tak s pracovními obtížemi, kdy má být degradována ze své pozice. Její příběh a vyšetřování se tento týden posunují vpřed jen velmi pozvolna. Možná také proto, že jeho řešení od začátku známe. Přesto bych však ocenil, kdyby tato postava dostala příště více prostoru. Mnohem více pozornosti strhávají bratři Stussové v podání Ewana McGregora. Ray pokračuje ve svých nedomyšlených plánech po boku své přítelkyně Nikki, která se projevuje jako čím dál nepředvídatelnější mrcha. A do světa Farga parádně sedne, protože její počínání je přesně tak ujeté, jak od této značky každý fanoušek očekává. Dějová linie Emmita úzce navazuje na tu Rayovu. A v ní dostane konečně více prostoru záporná postava V. M. Varga (David Thewlis), která začala pěkně vystrkovat růžky. Tento slizký zmetek na sebe postupně strhává veškerou pozornost. Přesně takový padouch tu chyběl. Thewlis si evidentně svoji nezvyklou roli užívá, jde to vidět.

David Thewlis in Fargo (S03E02)

David Thewlis v roli Varga v této epizodě vládne. Hodně výrazná postava, která dodává celé zápletce šťávu.

A ještě jedna poznámka – soundtrack je doopravdy báječný. Nikdy jsem si ho u Farga (kromě hlavní znělky) moc nevšímal, ale nové epizody jsou výjimkou.

Ve zkratce si však myslím, že druhá epizoda nedosahuje tak silného účinku, jako pilotní díl – druhá epizoda je výrazně pomalejší, už tolik nepřekvapí a spíše rozvíjí už rozjeté zápletky. Což je ale pochopitelné. Naštěstí je tu opravdu silné a fungující obsazení, které svými postavami dokáží udržet pozornost i v případě, že se zdánlivě nic moc neděje. Nechci ale seriálu příliš křivdit – určité polevení tempa jsem očekával. Rozhodně je to však přesně to, co jsem od Farga chtěl. Vyplatí se sledovat.

Pozvolnější epizoda rozvíjející již nastolené dějové linie. Ještě více jsem musel ocenit casting – každý je tu na svém místě, nevidím tu žádný výraznější článek, který by mi kazil dojem. Postavy jsou prostě na jedničku – především slizácký padouch v podání Davida Thewlise tento týden krade většinu epizody pro sebe. Atmoška je také stále na výši. Sledování této řady je jednoduše stále radost i v případech, kdy se v ní zdánlivě nic neděje.