Dirt 4 recenze – plnohodnotný nástupce Dirt Rally?

Dlouho očekávaný Dirt 4 je tady! Jak je na tom oproti svým předchůdcům a vyrovná se velkému úspěchu Dirt Rally?

Grafika

Graficky hra vypadá obstojně. Celkově se nedá říct, že je lepší/horší oproti Dirt Rally. Různé particle efekty jsou mnohem propracovanější (např. listí, bahno, voda), a odlesky slunce vypadají moc hezky. Vše ostatní ale vypadá vcelku velmi podobně, někdy i hůř.

Fyzika

V Dirt 4 máte na výběr 2 herní módy: arkádový a simulaci. Nedá se říct, že by byl mezi nimi extra rozdíl, spíše v arkádové vám pomáhají herní asistenti, aby se hra dala hrát i na gamepadu nebo klávesnici. Fyzika v některých ohledech dostala vylepšení. Jedná se hlavně o přenos váhy vozidla a chování vozidla na asfaltu. Bohužel, celkově fyzika vozů je nevýrazná a vozy hodně drží na trati s velkým množstvím nedotáčivosti. Není to tak hrozné, ale celkový dojem mám lepší z fyziky Dirt Rally.

Obsah

Přibylo hodně obsahu? Ono jak se to vezme. Přibyla nová vozidla i nové módy. Zase jsme ale přišli o mód hillclimb. Pro mě je ovšem nejdůležitější rally. Mnoho věcí, které mi chybělo v Dirt Rally se do Dirt 4 vážně dostalo. Můžete lépe spravovat svůj tým, modifikovat závodní vozidlo a celkově i šampionáty jsou lépe zpracované.  Parádní je i nutnost zpomalení a zastavení u maršála při dojetí do cíle nebo náhodné odstavené vozidlo na kraji tratě. Tyhle věci všechny přidávají na atmosféře rally. Přibyla konečně i rally akademie, která hráče provede technikami rally a za to dávat palec nahoru – to mi vážně v Dirt Rally chybělo. Celkově hra je dobře příběhově vedená a o tutoriály není nouze. Lokace jsou méně zajímavé oproti Dirt Rally. Např. trať v Michiganu USA je velmi nudná a nezáživná. Bohužel se tímto dostávám k nejslabší části hry a to je generátor tratí, který je velmi rozporuplný co se týká obsahu.

Generátor tratí

V Dirt 4 nejsou tratě vytvořené vývojáři, ale všechny tratě jsou generované. Tratě si můžete i sami vytvořit. To zní sice velmi dobře (nekonečné množství unikátních tratí), ale ve skutečnosti je to velký propadák. Velmi často se opakují ty samé úseky, takže sice si nezapamatujete celou trať, ale zapamatujete si jednotlivé kousky. Tyto kusy tratě se někdy opakují i víc jak 4x v jednom závodu a za chvilku vám přijde, že jezdíte neustále tu samou trať. Váš spolujezdec vám pak udává spíše robotické informace, které nejsou detailní. V Dirt Rally bylo sice pár tratí, ale každá byla jedinečná, každý výmol byl zvlášť vymodelovaný, silnice se neustále měnila a blížila se hodně skutečnosti. V Dirt 4 je vše stejné a nevýrazné.

Verdikt

Dirt 4 se nedá považovat za nástupce Dirt Rally a ani Dirt 3. Jedná se o zcela nový typ hry a spíše mix obou her. Není ani arkádový jako Dirt 3 a ani simulátor jako Dirt Rally. Zdá se, že Codemasters se snažili o vytvoření střední cesty, což se jim povedlo. Hra neurazí ani fanoušky simulátorů, i když většina přeci jen zůstane u Dirt Rally. V několika ohledech je hra bohatší, ale zase v jiných zaostává – nevidím to jako posun kupředu. Za plnou cenu bych hru určitě nedoporučoval koupit. Vyčkejte do nějaké slevy a mezitím si vychutnávejte simulaci Dirt Rally.

Nejlevnější cenu hry DIRT 4 naleznete na Srovname.cz.