City Car Driving recenze – simulátor ruského silničního provozu

Simulátor autoškoly. Dá se z jeho pomocí naučit řídit? A stojí vůbec za to?

Jelikož jsem si pořídil Logitech G29, musel jsem najít hry, které by využili jeho potenciál. Takových her není mnoho, ale City Car Driving se to až na pár výjimek daří.

Obsah

City Car Driving nabízí město, kterým se můžete volně projíždět. Součástí hry je také „kampaň“, kdy projdeš rychlou autoškolu a poté už musíš plnit různé úkoly, které prověřují schopnost řízení. Bohužel, kampaň je příliš krátká a nic moc tě nenaučí. Hodně mě mrzí například absence tréningu parkování nebo třeba škola pravidel silničního provozu.

Nabízené město je malé, silnice nevypadají ani moc přirozeně. Je to prakticky síť velmi ostrých zatáček. Nehledě na to, že je město modelované podle ruských standardů, takže velmi často uvidíš silnici třeba o 7 pruzích. Prostě to nevypadá jako u nás.

Na výběr je omezený počet vozidel jak s manuální tak automatickou převodovkou. Naštěstí tato hra obsahuje velké množství módu, které spravuje komunita. Můžete se tak projet i v BMW nebo Ferrari. Je velká škoda, že se nedá pomocí módů měnit i mapa, která je bohužel natvrdo ve hře.

Graficky hra nevypadá na dnešní poměry moc dobře. Moc tomu nepřispívá i fakt, že je velmi špatně optimalizovaná a je velmi náročná na PC nároky.

Hratelnost

Auta reagují vcelku reálně. Motor vám může chcípnout, spojka zabírá u různých aut různě (většinou úplně dole nebo úplně nahoře), ale je vcelku realistická. Do simulátoru to má ale ještě daleko. Auta se chovají při nižších rychlostech velmi reálně, ovšem při vyšších rychlostech člověk pozná nedokonalosti – to už nemá s realitou nic společného. Oceňuji důraz na výhled z vozu a funkční zrcátka. Člověk si vážně připadá, jakoby seděl v autě. Force feedback je zpracovaný vcelku dobře a nemůžu tomu nic moc vytknout.

Umělá inteligence

Hra rozpoznává pravidla silničního provozu vcelku obstojně. Dost často však penalizuje za chyby, které nejsou chybami. Jedná se například o zastavení na semaforu na červenou a hra vás penalizuje, že stavíte v místě kde je zákaz zastavení. Hodně také penalizuje za to, že svým chováním zpomalíte ostatní vozidla. Ostatní řidiči, které ovládá počítač, jezdí všelijak. Někteří jezdí normálně, někteří jedou 20 km/h. Dost často se stává, že se člověk zasekne na křižovatkách, protože řidiči, kteří mají přednost zastavují a prostě nejedou. Řidiči jezdí velmi nepředvídatelně. Může se stát, že ti auto vjede do protisměru, nebo před tebou najednou zastaví a nebo vjede velmi agresivně do tvého pruhu a vybrzdí tě. Chodci ti můžou na přechod vběhnout kdykoliv. Tohle je na jednu stranu dobré, že tě hra naučí jezdit defenzivně a očekávat prakticky cokoliv, na druhou stranu je to někdy velmi šílené a nutí tě to trhat si vlasy. Zvláště když se na 15 minut zasekneš na křižovatce.

Závěr

Celkově je City Car Driving povedeným simulátorem, který by ovšem zasloužil vylepšit. Vývojáři na hře stále pracují a přidávají nové věci a udržují tak hru stále v kurzu. Bohužel, plný potenciál této hry není naplněn. Hra člověka naučí základy řízení vozidla, pravidla silničního provozu a defenzivní jízdu. Obsahu je bohužel málo, ale co se dá dělat, když žádná jiná hra s tímto tématem prakticky neexistuje.

Líbí se ti tento článek? Dej mu like! 1