BeamNG.drive recenze

Realistických simulátorů je pramálo, a mezi nimi je BeamNG.drive – hra v předběžném přístupu slibující realistickou fyziku a kolize aut.

Prvně se zaměřím na jádro hry, a to je fyzika a kolize. Fyzika je u aut velmi realistická. Každé auto jede úplně jinak, a to podle váhy, těžiště, výkonu a hromady dalších parametrů. K dispozici je automat i manuál a hra podporuje i manuální spojku. Hra obsahuje i realistické odpružení, takže můžeš vyrazit i offroad. Kolize jsou velmi propracované, jelikož každé auto je složeno ze samotných komponent – zkus si kolize porovnat s NCAPem a neuvidíš skoro žádný rozdíl. Bouračky mají vliv i na samotné řízení auta – po některých bouračkách už prostě auto nerozjedeš. Tím pádem si hráč v této hře užije převážně jízdu s různými vozidly a následných bouraček. Můžeš se třeba i naučit driftovat 🙂

Obsahově hra obsahuje několik volných map, která je ovšem velikostně omezená, kvůli nárokům enginu. Aut je k prozkoumání dostatek a každé auto má několik různých motorizací. Fyzika a kolize jsou velmi náročné, takže zapomeň na silniční provoz a větší množství aut. Většinou budeš jezdit na prázdných mapách sám, maximálně s 2 dalšími vozidly. Hra obsahuje i různé scénáře, kdy např. honíš v autě zločince a snažíš se je zastavit, jedeš offroad, rally a různé kaskadérské kousky. Scénářů je kupodivu docela dost, ale pokud umíš trochu jezdit, tak je zvládneš během pár hodin. Hra má naštěstí velkou komunitu, která nabízí nepřeberné množství módů, map a scénářů.

Na BeamNG.drive se stále ještě pracuje, takže můžeme očekávat mnoho dalších rozšíření. Jestli to stojí za nabízených 22.99 EUR? Těžko říct. Pro někoho kdo si vyhraje se samotným enginem a bouračkami to ale určitě stojí za to.